DIY,  Lifestyle,  Wnętrze

Uporządkowana kuchnia czas start.

Jakiś czas temu rozpoczęłam akcję „Porządek w kuchni”. Jeśli mnie obserwujesz na Instagramie to na pewno wiesz, że akcja ta przeciągnęła się w czasie (jak zwykle zresztą), a wciąż brakuje mi do pełni szczęścia trzech rzeczy – wkładu na sztućce, korytka na słodycze i słoiki (te dwie rzeczy będziemy robić samodzielnie) oraz stojaka na pokrywki. Ale mimo to chcę się dziś podzielić z Tobą moją organizacją.

1. Porządek

Pierwsza rzecz to wyrzucenie wszystkiego co niepotrzebne i nieużywane. Miałam pełno słoików, opakowań po różnych sprzętach i wiele nieużywanych rzeczy, które tylko leżały, bo „a może się kiedyś przyda”. Wszystko wyrzuciłam. Zrobiło się dużo wolnego miejsca.

2. Segregacja 

Jak już wszystko co niepotrzebne wyrzuciłam przeszłam do wyznaczania do czego dana szafka, czy szuflada będzie przeznaczona. Produkty sypkie, zioła, przyprawy, zapasy produktów, sztućce, talerze, szklanki itd. Dla wszystkiego znalazłam najlepsze miejsce. Wiedziałam już, że produkty sypkie będę trzymać w pojemnikach, a dla ziół i przypraw przygotuje małe słoiczki, które już wcześniej przetestowałam, czy będą się nadawać 🙂

3. Układanie

Jak już miałam plan co i gdzie, to po prostu zaczęłam układać. Oczywiście uprzednio myjąc wnętrze szafek i szuflad 🙂 Część szuflad wyłożyłam specjalną matą (kupiona tutaj), aby uniemożliwić przesuwanie się zawartości – najlepsze rozwiązanie dla szklanek, bo te trzymamy w szufladzie 🙂 Wcześniej zamówiłam pojemniki, o które dostałam od Was mnóstwo pytań – w kolejnych punktach piszę co to za pojemniki.

4. Słoiczki na przyprawy

Słoiczki na przyprawy zrobiłam samodzielnie. Poprosiłam siostrę o zostawienie kilku słoiczków po deserkach dla dzieci, aby wykorzystać to, co się ma i specjalnie nie kupować. Słoiczki DIY na przyprawy w 4 krokach:

1. Słoiczki umyć i wysuszyć.

2. Odkleić od nich etykietę.

3. Przykleić na wierzch (na nakrętkę) naklejkę z nazwą przyprawy. Ja swoje naklejki kupiłam tutaj

4. Ułożyć do szuflady. Ja ułożyłam alfabetycznie żeby łatwiej mi było później znaleźć.

Sprawdzają się rewelacyjnie, są wygodne i dzięki nim wiem jakie przyprawy mi się kończą i muszę dokupić. Wcześniej będąc w sklepie kupowałam na chybił trafił, bo nie chciało mi się sprawdzać w otwartych opakowaniach co jest, a czego mi brakuje – takim sposobem czasami miałam 4 opakowania bazylii, a brakowało mi oregano, czy majeranku. Teraz ten problem zniknął.

5. Pojemniki

Chciałam zamówić pojemniki z Homzi od Architekt Porządku, bo to ona mnie natchnęła na te porządki, ale natrafiłam na braki magazynowe i ostatecznie zamówiłam na Allegro. Rotho Loft – zestaw 5 szt. 🙂 Kupiłam też okrągłe litrowe słoiki – świetnie się nadają na mąki 🙂 Pojemniki ułożyłam do szuflad, a pod spód dałam także mate żeby się nic nie przesuwało. Są nie tylko śliczne, ale i praktyczne. Uwielbiam je.

PS Czas na tip – jeśli jestem mamą i karmisz mm – możesz śmiało wykorzystać pojemniki po mleku modyfikowanym. Ładnie ozdobić, czy pomalować, opisać i porządkować suche produkty.

Nie pytaj mnie proszę o to, jak kontroluję datę przydatności produktów. Suchych nie kontroluję – używam wszystkiego na bieżąco. Produkty suche i po terminie są dobre, więc można je śmiało jeść.

To co, kiedy ruszasz z uporządkowaniem swojej kuchni? 🙂

Polub nas na Facebooku

Obserwuj nas na Instagramie

Zaprojektuj z nami

Jeden komentarz

  • Gabi

    Wow, ale cudownie to wygląda! I jakie to praktyczne! Ubolewam, bo w wynajmowanej kuchni nie mam prawie szuflad, a na maksa bym się zainspirowała 🙁

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *